söndag 5 september 2010

USF Bulls vs Stony Brook

Igår ägnades hela dagen åt säsongens första match i amerikansk fotboll. Vi åkte redan med 15-bussen till Raymond James Stadium. Där var det full fart med massa supporters och studenter. Självklart var det free food som vanligt och inte sa vi nej till det. Sen laddade vi upp inför matchen tillsammans med alla andra green & gold. Riktigt härlig stämning!

Matchen var mot ett mycket sämre lag, så redan efter första halvleken var det egentligen avgjort. Riktig utklassning. Det var kul att se min första match i amerikansk fotboll, men det är mer en social grej att gå dit, för guuuud så segt det var! Kommer väl ändå gå på ett par till matcher bara för atmosfären. Det känns riktigt amerikanskt med allt runt omkring med cheerleaders och så vidare :)

Idag var jag med min kriminologikurs på MOSI, Museum of Science and Industry. Vi var där för att kolla på deras CSI utställning. De hade byggt upp en liten "crime-world" med brottsplatser och laboratorium och så skulle man i grupper gå runt och klara upp mord... Haha, lite kul, men mest barnsligt! Det tog dock en himla tid att hitta dit. Gick rundor runt Campus och fick ringa Christoffer för guidning. Med andra ord har jag definitivt avklarat dagens behov av motion. Hann även med att ta lite fler bilder på Campus (finns på Facebook).

Jag och Charlotte från Tyskland
GO BULLS!
Raymond James Stadium

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar