torsdag 9 september 2010

Mr Dunderbak's

Ikväll ringde Sara (en av amerikanerna jag träffade förr förra helgen) och frågade om jag ville följa med ut och äta middag. Jag nappade och 10 minuter senare stod hon utanför mig med sin bil och väntade. Vi åkte till en tysk restaurang/pub som hette Mr Dunderbak's och var jättetrevlig. Det var en mycket bra live trubadur där samt "sauerkraut" i alla rätter (såklart!), hur bra som helst.

Sara är 24 år och har egentligen redan tagit examen i business men pluggar nu även till sjuksköterska. Hon jobbar samtidigt på en biluthyrningsfirma (eurocar), så nu vet jag definitivt vart jag ska hyra bil! Hon bor tillsammans med Christina som pluggar nåt biomedicin-aktigt. Sen har vi Dana som tränar stavhopp och är med i USFs friidrottslag. Hon pluggar till sjukgymnast eller något liknande. Danas "grand grand parents" var från Sverige så hennes mamma har försökt introducera allt från dalahästar till glögg i hennes uppväxt, jättekul! Hon är sååå intresserad av Sverige :)

Ikväll var riktigt toppen och de här tjejerna hoppas jag verkligen på att spendera mer tid med!

Christinas pojkvän, Christina, Dana, Saras pojkvän, Sara och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar