tisdag 21 september 2010

1/4

Nu har jag precis avklarat den första tentan i min maratonvecka. Det var jättestressigt att skriva essay-svar på engelska och med alldeles för lite tid. Jag hade dessutom frågat om jag fick ha min svenska ordbok, men det fick jag ju inte... Hur som helst är det så skönt att det första eländet är över. Man kunde ju tro att man skulle få andas ut ikväll då, men det finns det inte tid för eftersom de två nästa utmaningarna är imorgon!

Jag har förresten lärt mig något nytt idag! De senaste två veckorna har en liten svart insekt retat gallfeber på mig. Den är liksom slö, vimsig och driver för vinden, vilket betyder att man får dem på sig överallt, hela tiden. Så idag fick jag veta att denna lilla varelse kallas för Lovebug och har "högsäsong" i Florida just nu. Namnet kommer utav att: "Upon reaching maturity the lovebug spends almost its entire adult life coupled (in copulation) with its mate, hence its romantic nickname". När jag tittade närmre så såg jag att det faktiskt är två stycken! Ganska gulligt helt plötsligt med andra ord. Det förklarar också desorienteringen, vi vet ju alla att kvinnor och män (honor och hanar) drar åt olika planeter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar