torsdag 2 september 2010

Golf!

Golflektionerna är så himla roliga! Idag var andra lektionen och för min del så fortsatte jag med att träna på att träffa bollen... Vi är ca 25-30 st i klassen och de flesta har antingen spelat lite förut eller är ganska bra och är bara där för att få 2 extra credits, så jag ligger lite efter dem. Men det gör inte så mycket för jag tycker verkligen att det är jätteroligt! Har velat pröva att spela golf länge och nu får jag äntligen chansen. Det är dock riktigt hett att stå på driving rangen i stekande Florida-sol, så det går åt mycket vatten. Jag har ingen aning om när man kommer få gå ut på den fina banan, men det lär nog dröja någon månad, minst.

Första gången fick jag typ kramp i händerna och i vänstra sidan av ryggen för att man spänner sig så mycket och håller krampaktigt i klubban, men den här gången var det bättre med den saken och det kändes inte lika konstigt hur man höll klubban heller.

Som sagt är jag bland de sämsta där, men det finns en annan tjej som är ännu värre. Hon är dessutom muslim och täckt från topp till tå i nåt burka-aktigt. Jag skojar inte när jag säger att jag verkligen skulle svettas IHJÄL om jag var hon, fy! De andra i klassen är till 90 % killar, vilket var lite förvånande. Trodde det var många tjejer som ville spela golf. Alla är i alla fall väldigt trevliga, som amerikaner i allmänhet. Jag gillar verkligen den amerikanska mentaliteten!

Driving rangen
The golf course

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar