torsdag 9 september 2010

My new BFF

I måndags var det Labor Day här i USA vilket var skönt, för då fick vi en extra helgdag. Jag spenderade den mest med att försöka plugga för nu är det verkligen hög tid att sätta igång på allvar då det bjuds på fyra "exams" om knappt en och en halv vecka. När jag väl tog mig ner till poolen för att njuta lite dröjde det inte länge innan solen gick i moln, men jag träffade amerikanerna från förr förra helgen som hade BBQ där nere så det är ju alltid något!

Sen har veckan rullat på i otroligt tempo! Igår åkte jag och handlade med mina roommates, och det var tur för det behövdes verkligen fyllas på i matförrådet. Det är så skönt att åka bil till affären, bil gör livet så mycket enklare här.

Men jag har inte planerat att köpa en bil här. Däremot gjorde jag och Christoffer en utflykt till närmaste pawnshop och köpte varsin stulen cykel... Det känns lite hemskt att köpa stöldgods, men det är ju så det funkar här och en cykel är väldigt bra att ha. Min cykel kommer med andra ord att vara min nya BFF! Det är inget vrålåk, men den kostade ju bara 30 $. Två hjul har den i alla fall!

BFF :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar