lördag 14 maj 2011

Redo för skogsmulleäventyr!

Min sista dag i San Fransisco började med en trevlig brunch med tre tyska tjejer som jag har lärt känna under de här dagarna (en av dem har varit mitt middagssällskap samtliga kvällar!). Tur att jag har putsat till mina tyskaskills med vårens tyskakurs - jag förstår faktiskt allt vad dem säger så det känns kul!

Därefter tog jag mig en tur till Lombardo Street, som nog måste vara världens krokigaste gata. Fråga mig inte varför man har byggt den så! Den var fin i alla fall och sen tog jag spårvagnen hem därifrån. Den här gången var blev min spårvagnstur mycket roligare, då jag inte behövde stå i kö och dessutom fick en av de eftertraktade "ståplatserna ute i det fria"! Det kändes härligt att åka upp och ner för backiga San Fransisco en sista gång.

Nu har jag checkat in tillsammans med min gruppresa (fortfarande samma Hostel, men jag har uppgraderat mig till ett privat rum med eget badrum som jag ska dela med en annan tjej i gruppen). Har dock varken träffat henne eller de andra än, så det ska bli spännande att se vilka jag ska spendera de kommande två veckorna ute i vildmarken med :)

Jag har packat om min packning från en rosaprickig tjejresväska till en North Face-ryggsäck också, så jag är definitivt redo för att ge mig ut mot nationalparkerna nu...förstår dock om Ni där hemma undar hur det ska gå, det här är ju trots allt min första "backpacker-semester", men jag är laddad från topp till tå!

Lombard Street


Här hänger jag ut från spårvagnen :)


Min vildmarkspackning, hihi!

Skönt med privat rum och eget badrum - snart blir det tält!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar