onsdag 18 maj 2011

Från snöstorm till sandstorm

Inatt vaknade jag kl 03.00 av att min sovsäck var blöt...tre timmar senare ringde väckarklockan, fast jag redan var vaken, och då kunde vi se hur vårt tält hade förvandlats till en mindre pool. Kul. Blöta och kalla packade vi ihop allt och begav oss iväg för att ta en titt på imponerade stora Secoya träd innan vi skulle spendera dagen i vår buss påväg mot Zion National Park. På grund av vädret blir det vårt nästa stopp, då vi har blivit tvungna att hoppa över Nevada Desert för att vägarna är avstängda. Jag har som sagt inte kläder för det här ovädret, men som tur är har vår snälle guide lånat ut sin dunjacka till mig, och jag brukar ju ha dunjacka i maj, så jag antar att allt är som vanligt (visst Emma?)!

Vi kom fram till vår nya campingplats nu ikväll och istället för snöstorm, som tidigare, råder här sandstorm. Imorgon har väderprognosen förutspått en tornado - så det blir bara bättre och bättre det här. Researrangören som jag åker med heter dock Intrepid Travel, och efter att ha googlat ordet intrepid fick vi veta att det betyder fearless...jag antar att det är det vi måste vara för att överleva det här!

I det här har vi campat i tält i två nätter nu...

Stora Secoya träd!

En snöig promenad för att få se det största trädet; The Grizzly Giant

1 kommentar:

  1. Mitt regniga påsklov känns plötsligt inte alls så illa längre. Hoppas ni får bättre väder snart! :)

    SvaraRadera