torsdag 19 maj 2011

Glömde jag säga regn?

Vi hade en bit kvar till Zion National Park som ligger i Utah, men kom fram nu ikväll. Vi hann precis få upp tälten innan det började ösregna, vilket det också har gjort i princip hela vägen hit. Därefter åkte vi en guidad busstur genom Zion Canyon och jag är säker på att de mörkröda bergen är väldigt imponerande om det hade varit en liten gnutta solsken...Trots det dåliga vädret är det vackert här, men jag hoppas verkligen på lite bättre väder imorgon när vi ska gå på hiking upp i bergen.

Som man säger därhemma; det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder...problemet är dock att jag bara har dåliga kläder, så jag tycker verkligen att det här är dåligt väder :( Vi trodde alla att vi reste under en sommarmånad, men har nu fått reda på att alla de här platserna ligger inom området för the Colorado Plateau, där maj månad hör till en av månaderna med vinterklimat.

Som tur är håller gruppen ihop bra och vi har en riktig team spirit och skrattar oss igenom det mesta! Eftersom det regnade så mycket ikväll hoppade vi över att laga mat i vårat gaskök och värmde upp oss med lite vedugnsbakad pizza istället :)

Zion National Park


Fr v. Brian, Nicole, Myriel, Thomas, Sona, jag, Lawrence och René!

 ps. Idag är det exakt en månad kvar tills jag sätter mig på flyget hem till Sverige efter ETT ÅR här i USA...det känns lite overkligt!






1 kommentar:

  1. Herregud vilket äventyr! Som haglöfspensionär hade jag kunnat ge dig ett och annat tips i utrustning men det är väl lite sent nu... Underbart att du kommer hem snart min kära lillsis! Kram kram kram kram <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 :-*

    SvaraRadera