söndag 29 maj 2011

Los Angeles

Igår eftermiddag kom vi alltså fram till resans slutmål; Los Angeles - the city of Angels! Vår guide Brian passade på att ta oss runt till Venice Beach och Santa Monica, vilket skulle bli lite svårare sen utan bil. Jag gillade verkligen Santa Monica och vill åka tillbaka dit!

Sen var det dags att säga hejdå till "The Happy Family" med alla dess medlemmar; Iron man, Super mom, Honey Bunney, Little miss Sunshine, Flying Thomas and Sona. Detta är namn som växt fram i takt med vår resa och alla utmaningar :) Jag och Myriel, the Chipmunks, håller dock fortfarande ihop och har nu utforskat Los Angeles tillsammans.

Vi bor mitt i Hollywood, strategiskt och bra! Idag har vi varit på en Movie Star Tour i Beverly Hills och Bell Air och sett kändisar som Michael Jackson och Tom Cruise hus...om man nu kan kalla det för hus. Man kunde såklart inte se så mycket, men några skymtar här och där av hustaken i kombination med en underhållande guide var en rolig upplevelse! Under dagen har vi också hunnit med the Walk of Fame, Kodak Theater och en skymt av Hollywood-skylten på avstånd. Vi satt och väntade på bussen till Hollywood-skylten, men när den aldrig kom gav vi upp och nöjde oss med att ha sett den på håll. Återigen, att vara utan bil i USA är hopplöst. L.A. är dock USAs 2:a största stad efter NY, så man kunde ju tro att de skulle ha bättre lokaltrafik, men icke.

L.A. med alla dess stadsdelar är i alla fall på min topp tre här i USA och jag kommer gärna tillbaka igen i framtiden!

Venice Beach
Michael Jacksons hus innan han dog...
Jag och hmm Hollywood skylten! :D

Tom Cruise (för vi hittade inte Brad Pitt ;P)
Till världens sötaste Oscar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar