torsdag 4 november 2010

WeCar

Det tar tid att lära sig hur saker och ting fungerar i ett annat land, men allt har sin gång. Först för några veckor sedan började jag känna mig rutinerad på hur man mest tidseffektivt åker med bussarna för att handla mat samt hur man hittar tidtabellerna för bussarna som går downtown.

Nu i veckan gjorde jag en ännu större upptäckt; USF WeCar!!! Det här är en bilpool som man registrerar sig till och blir medlem i och sen kan man hyra bil när man vill för en billig peng. Bilarna är dessutom lokaliserade på Campus, så det är enkelt och smidigt. Vad som också är bra är att man hyr bilen/timme, vilket betyder att man kan hyra i bara 3 timmar om man vill åka och handla, eller en hel dag om man vill åka till stranden! Att jag inte fått reda på det här tidigare, det hade gjort mina första månader här SÅ mycket enklare!

Så fort jag får mitt WeCar-paket så ska jag prova detta och hoppas på att det är lika bra som det låter...

Inte så illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar