söndag 7 november 2010

Nedräkningen har börjat

Igår var vi ute på Acropolis och det var danskarnas sista dag här i Tampa, så tråkigt att de åker hem! Men vi hade i alla fall kul och det blev sent som vanligt. Det var förresten riktigt kallt igår kväll, kanske 10 c, brr och usch!

Nu väntar Desperate Housewife-söndag hos fransmännen och jag ska försöka baka en kladdkaka! Har nu suttit och omvandlat alla mått så det här ska bli någorlunda framgångsrikt...

De kommande dagarna innebär plugg 24/7 med min kriminologiuppsats som ska lämnas in på onsdag. Jag gör en jämförelse av mordstatistiken i USA vs Europa och försöker analysera varför USA:s siffra är så pass mycket högre (kan kanske ha något att göra med den legala aktiviteten jag gjorde i fredags...) I övrigt är det här en kort vecka för det är Veteran's day på torsdag så vi är lediga då och på fredag. Med andra ord är nedräkningen inför Chicago-helgen i full gång! Jag längtar så :)

Jag och Maria på Acropolis
Carin och jag :)

3 kommentarer:

  1. Lycka till med kladdkakan! Själv fick jag baka helt utan mått eftersom det inte går att hitta några mått någonstans... Jag fattar inte hur de bakar här. Inte ens smöret hade gramangivelser för varje 50g. Ögonmåttet fungerade helt ok som tur var!

    SvaraRadera
  2. Snygg-Christine! Så galet vackert hår du har!!

    Sent tack för vykort och sent svar kommer att komma.. Mitt liv och min tid ägnas mycket till att rita bastu'ar nu bara. Haha men men. Ser fram emot att få besök på Sveriges framsida när du väl är hemma i Svea igen.

    Puss!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer utan tvekan sötnos!

    SvaraRadera