söndag 31 oktober 2010

Clearwater & Halloween

I fredags åkte jag, Christoffer, Camille och Nils på äventyr. Vi hade hyrt en bil och bestämt oss för att skippa en av alla tusen Halloweenfester den här veckan och åka till Clearwater Beach. När vi kom till biluthyrningen för att hämta upp bilen blev det dock ändrade planer som resulterade i att jag var den som skulle få utmaningen att köra. Det var med lite lätt panik som jag satte mig i en automat bil och rullade ut i Florida-trafiken, utan GPS (eftersom att det visade sig att uthyrningsstället "inte hade någon" trots att vi bokat en)...
 ...men det gick strålande och efter en timme var vi framme vid vårat hostel Red Roof som låg precis nere vid havet. Kvällen ägnades åt strandpromenad i solnedgången och en supergod middag på en sea food buffé. På lördagen var vi uppe med tuppen och efter frukost la vi oss till rätta på stranden och sen rörde vi oss inte mycket mer. Clearwater Beach är helt perfekt, låååång vitkorning sandstrand med långgrunt härligt vatten!

När vi kom hem på lördag eftermiddag var det dags att byta om till Halloween out-fit! Jag var Robyn Hood á la american way :) Christian har fyra kompisar från Danmark här den här veckan och de var alla tillsammans med Christoffer cowboys, så jag var i gott sällskap. Alla utbytesstudenter åkte downtown och vi höll till i Ybor. Det var helt galet hur utklädda folk var. ALLA köper verkligen en riktigt utklädnads kostym, oavsett ålder och form. Superkul och en häftig upplevelse!

Solnedgång över Clearwater Beach


Läggdags :)
Clearwater by day
Vattnet är fortfarande badvänligt här, trots att vi är inne i november!
Jag och Camille
Vår fina bil - I made it :D
Halloween!
Robyn da Hood


1 kommentar: