lördag 27 november 2010

Bush gardens 2nd edition

På grund av att mitt internet slutade fungera i onsdags och fortfarande inte har kommit igång, så är mina uppdateringar lite försenade. Sitter nu på biblioteket som har öppnat efter långhelgen och har äntligen kontakt med omvärlden igen!

I onsdags var det dags för veckans andra tur på Bush Gardens. Den här gången började vi med en safari-tågtur där vi såg allt från giraffer och zebror till elefanter. Mycket fint! Oscar tyckte det var ganska roligt att åka tåg, för han satt i alla fall still hela vägen. Efter safarituren var det dags att gå till baby-leklandet där Oscar fick bada lite igen, det var helt klart hans favoritattraktion på BG. Vi andra tyckte det såg så skönt ut att blöta ner sig lite i värmen så vi tog ett par vatten-åk tills vi var plaskblöta och sen var vi alla nöjda med BG för den här gången :)

Den här veckan på Bush Gardens så började julprogrammet. Överallt var det julpynt och från högtalarna sprutade det ut julsång efter julsång. Samtidigt var det ca 27 c varmt och strålande sol, och det bör tilläggas att julpyntet hängde i alla palmerna... Det känns nästan som lite parodi på julen och jag förstår inte riktigt hur man ska kunna få julkänsla här i Florida!

Oscar åker på safaritur!

Oscars badland!
Johan och Caroline medan de fortfarande var torra..
Oscar skrek "Mmmmer!!" hela tiden :)
En julhälsning ifrån Bush Gardens

1 kommentar:

  1. Vad roligt! Jag skulle ha varit lika överlycklig om jag hade varit Oscar :)

    SvaraRadera