lördag 27 november 2010

Black Friday och mera kalkon!

I fredags vinkade jag först av världens bästa syster, svåger och systerson. Det var mindre kul.. Men vi har haft en toppenvecka här och nu fortsätter de sin semester ner mot Miami och iväg på en kryssning i västra karibien!

Dagen efter Thanksgiving är det Black Friday vilket är en dag när alla affärer kör storrea och folk slåss om att få komma in! Jag begav mig till Target (haha) och kom hem med en mini Dirt Devil som var precis vad jag behövde. Vår stora damsugare är helt värdelös och släpar bara runt smutsen på heltäckningsmattorna så nu hoppas jag på att kunna suga upp ett och annat med denna lilla handdammsugare.

Efter min "shoppingtur" begav jag mig till fransmännen för åter lite traditionellt Thanksgivingfirande. Fransmännens amerikanska roommates lagade riktigt middag hela dagen medan vi andra kollade på TV. Nu har jag nog ätit allt amerikanskt man kan äta och gott var det! Till och med godare än på restaurangen dagen innan..

Dammråttor akta er, här kommer Dirt Devil haha!
Kalkonen skärs upp
Thanksgiving dinner hos fransmännen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar