fredag 5 november 2010

Skottlossning och storshopping

Idag har det varit en händelserik fredag! Först åkte jag med min kriminologi klass till en Shooting Range där vi fick skjuta med RIKTIGA pistoler. Jag var sjukt nervös och det kändes riktigt läskigt, men det var en häftig (and an once in a lifetime experience) upplevelse! Det låter helt otroligt högt fast man har hörselskydd på sig och först när jag gick in på skjutbanan och det stod amerikaner där som sköt med riktiga shotguns så flög jag högt upp i luften. Känslan när pistolen studdsar tillbaka mot dig efter varje skott och hylsan flyger ut är också lite obehagligt. Men jag överlevde och kände mig stolt efter i alla fall en riktig fullträff. Min skjutgalna professor var i alla fall nöjd och gav mig en sheriffstjärna...!

Lite skakis av skjutandet begav jag, Camille och hennes roommate oss till International Plaza där det var dags för lite avkopplande shopping. Eller inte så lite... Idag var nämligen första dagen som man kände av att graderna sjunker här i Tampa, och kallare kommer det bli. Jag prioriterade inte vinterkläder i min resväska hit men nu har jag inhandlat ett mindre lager av tjockare tröjor samt en riktig vinterjacka. Den sistnämnda kommer jag få användning för nästa helg när jag och Anna äntligen ska på vår tjej-helg i Chicago - LÄNGTAR SÅ!


De flesta hamnade dock utanför...



Jag är mycket bättre på att shoppa än att skjuta!

4 kommentarer:

  1. Herregud! Vad lär ni er därborta egentligen? Tack vet jag Uppsalas ofarliga undervisning med tebjudning och mys:) Saknar dig!

    SvaraRadera
  2. Nu känner jag mig lite dålig på att uppdatera min blogg när alla ni andra är så duktiga. Ska fixa under dagen :) Verkar förövrigt som att du har det toppen!

    SvaraRadera
  3. Gitarristen och tomatodlaren6 november 2010 kl. 11:35

    Vi håller kollen! Tack för kort!

    Härligt att du har det så bra och äntligen får lära dig något ;-)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag är så glad för att du är bättre på att shoppa :)

    SvaraRadera