måndag 30 augusti 2010

Poolplugg

Idag på kriminologikursen hade vi skolans poliser på besök (ja, Campus har sin egen polisstation samt postkontor). De berättade om alla mord samt andra grövre brott som begåtts på USF Campus under åren. När man satt där och skruvade sig i stolen och undrade var tusan man har hamnat någonstans fortsatte föreläsningen med instruktioner om hur vi ska gå tillväga ifall det inträffar en "school shooting". Då får alla elever ett SMS där det står vad man ska göra, t ex "School shooter on Campus. Find a safe place were you are, and stay there". När polisen sen kommer med full mundering och säger åt en att "Go away" så ska man följa deras instruktioner och inte göra som i en del fall där elever tittat på sin mobil och sagt "But my mobile tells me that I should stay here..?". Haha! Tacka vet jag ljuva Sverige, där nöjer vi oss med brandövningar :)

Jag har knappt hunnit följa med i valprocessen där hemma, men idag la jag i alla fall min brevröst på lådan! Därefter satte jag mig tillrätta i min nya pluggposition nere vid poolen och spenderade eftermiddagen med min kriminologibok och underbart solsken. Man vill aldrig gå därifrån!

Lyx-plugg!



1 kommentar:

  1. Sådana där bilder får man inte lägga upp när man har kompisar som sitter i ett allt mer höstlikt Sverige och precis ska inleda RoA:n!

    SvaraRadera