onsdag 18 augusti 2010

Week Of Welcome - WOW

Idag har vi avklarat registreringen och fått träffa de andra utbytesstudenterna här. Träffade några trevliga danskar så att man kände sig lite hemma igen.

Sen var det dags för kick off av Week of Welcome för alla nya studenter på University of South Florida - USF. Det var riktigt amerikanskt med free food, mascoten Rocky och cheerleaders! Under hela veckan kommer det sen att vara aktiviteter från morgon till kväll som man kan välja bland. Det märks dock tydligt att många studenter är yngre här och jag håller ögonen öppna efter "seniors" som jag räknas som.

Jag har även träffat samtliga roommates idag och vi har hunnit sitta ner och prata lite. Det känns som en trevligt gäng med tjejer även om de är ett par år yngre. Tror vi ska kunna ha kul tillsammans :)

Annars har jag försökt orientera mig på Campus, åkt "the Bull runner"(Campusbussen) samt fixat mitt USF Student ID Card på the Marshall Student Center som är huvudbyggnaden för alla studenter. Där finns massa olika lunchställen och mycket mer. 

Min nya USF T-shirt
The USF Bull


The Marshall Center
I väntan på kick off
"Linedance" med mascoten Rocky

1 kommentar:

  1. Åh vad skoj! Tur att du redan känner till den amerikanska kulturen från alla filmer och TV-serier.... ;-) Vi hörs på skype! Kram C

    SvaraRadera