lördag 21 augusti 2010

Mitt första poolparty

Gårdagens utgång till the Bulls Club var crazy. Riktigt amerikanskt! Vi mötte upp den amerikanska tjejen Crystal, som tipsat oss om stället, när vi kom dit. Hon var jättetrevlig och det var kul att träffa henne igen. Amerikanerna var dock tokiga, det var beer pong och lap dance all over! Vi försökte anpassa oss så gott det gick, men det kommer nog ta ett tag att komma in i det där. Eller snarare, att komma tillbaka till det där...för det var lite som när man var 18. Men det var kul att se lite äkta amerikanskt partaj! Mina roommates var på ett Cowboy (såklart!) party, så det är mycket sånt här :)

Det är dock galet långa avstånd överallt. Vi gick först till de andra utbytesstudenterna som bor On-Campus och sen till the Bulls Club. Totalt kanske 1,5 h promenad! Men sen tog vi en taxi hem :)

Idag var det dags för mitt första Poolparty här i Florida! Nu innan skolstart är det i princip poolparty överallt. Det var ett poolparty här på Sterling där vi bor, men vi gick till Avalon Hights där några av de andra utbytesstudenterna bor. Det var riktigt nice! Free food (såklart), DJ, sol och bad samt massa folk. Det var precis som i en amerikansk film med röda college muggar, Pizza delivery och volleyboll i vattnet. Det känns som om jag ska kunna anpassa mig till det rätt bra ;)

Nu ska jag äntligen ta tag i att packa upp resväskorna och försöka komma i ordning lite mer innan skolan börjar på måndag.

Äntligen framme vid the Bulls Club

Do not try this (beer pong) at home ;P
Jag och Crystal!

Alla utbytesstudenter @ pool party

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar