söndag 22 augusti 2010

En vanlig söndag

Idag när jag vaknade och gick ut i köket för att äta frukost möttes jag av mina tre partypinglor till roommates som hade varsin bibel i handen och var påväg till kyrkan! Jag blev så himla paff men lyckades undvika att tappa hakan framför dem, utan nickade bara glatt "OK!".

När de var borta passade jag på att ockupera tvättmaskinen för första gången här. Dock lyckades jag inte lista ut hur man startade en amerikanskt tvättmaskin, så jag gick ut i korridoren och lyckades få tag i en amerikansk granne som kunde komma in och sätta på den åt mig, pinsamt :P Medan maskinen snurrade runt gick jag ner och läste vid poolen.

På eftermiddagen bar det av på en liten upptäcktsfärd med the Bull Runner för att försöka hitta till den stora mataffären jag hade tipsats om. Är ganska hopplöst att handla mat här för alla mataffärer ligger så långt bort och man måste egentligen ha bil. Så för min del blir det som ett riktigt träningspass att handla, men jag lyckades i alla fall få hem några kassar RIKTIG mat så att jag inte måste äta fast food nästa vecka också. Idag blev det spaghetti och köttfärssås samt GRÖNSAKER :)

Jag hann med Victoria's Secret på min shoppingtur också!

1 kommentar: