söndag 29 augusti 2010

Festligheter

Nu har det varit party tre dagar i rad här i Tampa. I torsdags hade en av de tyska utbytesstudenterna (Dennis) födelsedag så vi firade att han fyllde 25 år med dunder och brak. Vi gick till the Bulls Club igen och den här gången var det verkligen fullt drag och massa folk. Till tyskarnas stora förtjusning kostade ölen 5 cent denna kväll, ganska komiskt! Vi spelade även beer pong och vi utbytesstudenter börjar bli bättre och bättre... Jag kom hem kl 5 på morgonen och sen hade jag lektion i konstitutionell rätt inte många timmar därefter. Kommer inte göra om det igen!

I fredags hade jag "Taco night" med mina roommates och sen åkte vi till en fest. Där höll vi igång tills långt in på småtimmarna och sen åkte vi till Mc Donalds. Det märktes tydligt att de är ett par år yngre än mig, men det var i alla fall skönt att åka bil istället för att gå som jag annars gjort vad jag än gör och vart jag än ska.

I lördags låg jag ute vid poolen på förmiddagen. Där började jag prata med ett gäng amerikaner (mer i MIN ålder) som var supertrevliga. De bjöd in mig till poolparty samma kväll och det hakade jag på. Jag hade en jättetrevlig kväll och träffade bland annat två tjejer som heter Dana och Sara som verkar toppen! Vi spelade såklart beer pong (som alla gör här) men sen fick jag lära mig flip cup också och det var superkul. De hade även en sån där beercag som finns på alla amerikanska filmer när det är college party. Och de röda muggarna såklart..! Sen hade vi "efterfest" i samma hus där jag bor och åt pizza, lyssnade på country och så försökte de lära mig att dansa linedance. Det var så roligt (och amerikanskt!) och jag hoppas verkligen på att jag kommer hänga med det gänget igen för dem passade mig perfekt :)

Idag skulle jag lagt mig vid poolen igen, men jag måste varit riktigt trött för jag sov till klockan 15!! Tretton timmar, det var längesen jag lyckades med det. Solen har gått i moln, så nu ska jag tvätta istället.

Jag och Camille från Frankrike i torsdags!
Födelsedagsbarnet Dennis och franske Edouard :)
Jag och mina Roommates Josie, Courtney och Rakel i fredags :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar