onsdag 6 oktober 2010

The Sunshine State

När jag skulle gå till skolan igår, hör och häpa, så "frös" jag. Man märker att det har skett ett skifte i temperaturen nu och det är bara runt 28-29 c. Det börjar med andra ord bli dags att ta på långbyxor och tjocktröja snart, haha. Det är faktiskt ganska så helt perfekt just nu. Varmt, sol och klarblå himmel och INTE fuktigt. När jag kollar vädret hemma och ser 12 c blir jag alldeles förskräckt. Är så glad att jag ska slippa en riktig vinter i år, usch för kyla! Ska dock bli lite spännande att se hur vädret kommer bli här till jul...och om jag kommer behöva inhandla en jacka?

Igår kväll bestämde jag och Christian oss för att vi var trötta på all "amerikansk mat" så vi begav oss vi iväg på äventyr för att leta upp några restauranger som ligger ett par kvarter bort. Vi åt grekiskt på Acropolis och sen babblade vi vidare på tyska Mr Dunderbak's. Jag valde att äta lax för jag har inte hittat fisk här på sju veckor, så det var fantastiskt! Jag saknar verkligen fisk, kan till och med sitta och fantisera om svensk ABBA sill...

Såhär ser registreringsskyltarna ut i FL, välkommen till the Sunshine State!

1 kommentar:

  1. Mmmm själv har man cyklat till jobbet i snålblåst och duggregn. Verkar som att solen inte kommer att gå upp idag...

    SvaraRadera