onsdag 27 oktober 2010

Working 9 to 5

Den här veckan har varit fylld med plugg från morgon till kväll inför dagens två (nu äntligen avklarade!) tentor i kriminologi och affärsrätt. Det känns otroligt skönt att stryka dessa "to do" från min långa lista. Nu är hälften av terminens baksida avklarad!

Passande nog tog jag, Christian, Camille och Vincent en paus från tentaplugget igår kväll och åkte in till Tampa. Där besökte vi Straz Center for the Performing Arts för att njuta av 9 to 5: The Musical!

"9 to 5: The Musical tells the story of three unlikely friends in the Rolodex ere who conspire to take control of their company and learn there's nothing they can't do - even in a man's world. This new musical comedy, direct from BROADWAY, is based on the hit movie and features Dolly Parton's original hit."

Den var heeeelt fantastisk och jag var helt lyrisk efteråt och nynnade konstant på Dolly sångerna. Det var otroligt duktiga musikalartister som dansade och sjöng av hjärtans lust! Med mig hem hade jag hela årets Broadway-serie och det kommer definitivt bli många återbesök. Att se en sån här musikal var en av de saker jag hade på min lista över att göra här i USA och det var till och med bättre än vad jag hade hoppats på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar