söndag 3 april 2011

"e(f)litens lampa lyser"

(Ursäkta min torra juristhumor, men Emma & Anna minns alla sena kvällar på JB och Eko på T3)

Vi överlevde alla tornadon i torsdags, och sen dess har det varit ca 30 c, strålande sol och alldeles klarblå himmel som vanligt! Tyvärr har jag inte kunnat njuta nere vid poolen med de andra valrossarna, utan har haft fullt upp med att plugga. Det är dock lite frustrerande när alla andra lever loppan och "dunka dunka-musiken" går het och det är poolpartyn till höger och vänster (läs; bitter).

Tills imorgon ska jag färdigställa min uppsats om judicial review, vilket jag i skrivande stund undrar hur det ska gå till. Tror det kommer bli en sen natt med mycket choklad för att hålla mig vaken. Men lugn alla kaloriväktare, jag har jordgubbar också! Därefter har jag tre tentor (tyska, miljörrätt och kriminologi) samt ytterligare en uppsats i miljörätt om air pollution (antar att Emma skrattar skadeglatt nu...) att avklara innan torsdag.

Med andra ord kommer det här bli en väldigt hektisk vecka med mycket att göra och lite sömn, men sen åker jag till Canada som belöning - Jippie! :)

Jag har ju haft roligare helger här i Tampa...

2 kommentarer:

  1. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen som jag brukar säga ;) Men jag hejar på dig som vanligt. Du kommer fixa det även denna gången! Själv ska jag ta mig igenom några kapitel i min bok "thinking about movies".. PUSS!

    SvaraRadera
  2. Shaden freude! Vem kan glömma T3? Själv sitter jag och analyserar repliker, det du. Plugga på nu, puss puss!

    SvaraRadera