lördag 23 april 2011

Epcot

Igår spenderades Långfredagen i ytterligare en av parkerna i Walt Disney World; Epcot!

Epcot har två olika världar, en med fokus på jorden och framtiden som bjöd på allt från rymdraketssimulatorer till focus på miljöproblemen. Vi fick lära oss av Timon & Pumba att för att rädda världen måste vi börja med oss själva :)

Den andra världen består av 11 olika utvalda länder, några med anknytning till Disneyfilmerna, några mer osäkra kort. Varje land har ett litet område där karaktäristiska byggnader är uppbyggda och så finns det affärer och restauranger som serverar landets specialiteter till olika underhållning. Vi valde självklart att äta middag i Norge (och för att tillägga är alla som jobbar där från respektive land, så vi har träffat en massa norrmän!) på Akershus där det var "Dining with the princesses". Under en tre-rätters middag (jag åt "norska köttbullar" hm..trodde det var ett visst annat lands specialitet!) blev vi underhållna av alla Disney prinsessorna och jag var helt lyrisk när jag fick ta kort tillsammans med var och en av dem! Disney worlds slogan är sann, Disney World "is where dreams come true"!

Epcot är helt klart min favorit bland Disneyvärldarna och jag skulle mer än gärna spendera flera dagar till där och bara strosa runt bland de olika ländernas gator och njuta av den härliga atmosfären. Allt är så vackert gjort och överallt finns det superfina statyer av Disneyfigurer som är gjorda av växter. Dessutom skulle det inte skada att få se det fantastiska avslutande fyrverkeriet igen :D

Epcotsymbolen i bakgrunden
Allt är såklart i "Musse-form"!
Jag hittade Nemo :D
Välkommen till Norge!
Min nya vän Bell och jag <3
Pumba i sin fulla prakt :)
I Italien hittade man de här två sötnosarna :)
På en bro i Venedig :)
Eiffeltornet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar