onsdag 13 april 2011

Canada :)

Nu är jag hemma igen efter en lång-weekend i Canada hos min faster. Jag åkte i torsdags morse och folk skrattade åt mig för att jag tog varje tillfälle i akt att sluta ögonen och slumra till eftersom jag var extremt trött efter otursnatten. Vid lunch var jag framme i Montreal där min faster bor och fick ett varmt (och arabiskt) välkomnande!

Fredag-Söndag spenderades i Montreal med mina kusiner som tog med mig runt på sightseeing, shopping och partaj med deras vänner i denna internationella metropol. Jag gillar verkligen Montreal - det är en stor kanadensisk stad, men eftersom det ligger i den franska provincen Qubec finns det många europeiska inslag. På söndags kvällen åkte vi till huvudstaden Ottawa där en av mina kusiner bor. Det var roligt och måndagen spenderades med att se allt från parlamentet till min kusins 7-månaders dotter, hihi.

Det har varit en jätterolig helg och det var väldigt roligt att träffa mina kusiner som jag har haft mycket roligt med. Jag hade väldig tur också, för hela helgen har det varit helt perfekt vårväder med 15-20 c och solsken, inte alls vad jag hade förväntat mig! Bäst av allt var dock kanske min fasters fantastiska matlagning. Efter åtta månader med den amerikanska matkulturen satt lite äkta hemlagad arabisk mat som handen i handsken - MUMS!

Fjärilsshow i Botaniska trädgården, Montreal

Guidad häst-och-vagntur i Gamla stan, Montreal

Samar och jag :)

Utsikt från Mont Royal

En av alla utgångar! Sandy och jag :)

Stora tjocka släkten på shoppingtur i Montreal

Parlamentet i Ottawa!

Rula och jag mumsar på en kanadensisk specialitet; beaver tail


Min faster och jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar