torsdag 31 mars 2011

!Tornado warning!

På tapeten idag är Tampas tornado varning. Hela veckan har det varit dåligt väder med tropiskt ösregn, blixtar och dunder (dock inga magiska under..), men idag togs allt till en helt ny nivå och jag har aldrig sett sånt oväder förr. Jag var uppe med tuppen och pluggade till dagens tenta i miljörätt (kanske är detta ett resultat av den globala uppvärmningen, hihi) och suckade då jag såg regnovädret utanför. I måndags gick jag till skolan i sånt regn och bara på de få metrarna till bussen blev jag helt genomblöt och så satt jag så i skolan i tre timmar sen, varför jag inte riktigt hade lust att göra om det idag igen.

Ungefär en timme innan jag skulle ge mig iväg hör jag mina roommates ute i köket (som vaknat och sprang runt som yra höns), och då fick jag veta att dem tydligen gått ut med en tornado varning och att det var allvarligt. Strax därefter satte högljudda tornado-larm igång (precis som såna som varnar för krig) och så hördes en röst som uppmanade folk att "stay inside and find a safe place!". Mina roommates flippade totalt och började röja ut sina kläder ur garderoben för att få plats, medan jag mest bekymrade mig över min tenta.

Men det skulle jag inte behöva bekymra mig om så länge till, för sen ställdes alla lektioner på USF in. Olyckligt nog flyttades ju då självklart båda mina uppkommande tentor till nästa torsdag när jag sitter på ett flyg till Canada för att hälsa på min faster, så nu fick jag genast annat att bekymra mig över...

Ja, man kan ju verkligen inte säga att jag har vädergudarna på min sida just nu. Dumt nog öppnade jag fönstret för att höra bättre vad dem sa och det skulle jag aldrig har gjort, för på en sekund hade jag en hel bassäng inne i mitt rum som jag nu ska ta reda på, suck.

Jag i måndags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar