fredag 25 mars 2011

NY Yankees

Idag tog jag en sån där skön och välbehövlig fredag som man behöver ibland. Dagen bjöd på home sweet home IKEA för att inhandla lite mer Marabou, och shopping. Jag hade äntligen bestämt mig för vilken pandora-berlock som skulle få symbolisera mitt år i USA, så den inhandlade jag idag. Det blev en liten silversnäcka med en sjöstjärna i guld. Den är väldigt söt och passar mycket bra till Florida där jag nu har spenderat en, enligt mig, lång tid och dessutom kan man associera det lite till "stars and stripes". Mycket fyndigt!

Fredags eftermiddagen och kvällen ägnades i sann amerikansk anda åt sport, då jag har varit och sett min livs första baseball match; New York Yankees vs. Houston Astros, här i Tampa. Alla hade sagt till mig att om jag inte gillar amerikansk fotboll, så kommer inte det här bli bättre för matcherna är otroligt nog ännu längre. Men, jag måste säga att det var fel! Jag tyckte faktiskt att det var en behaglig sport att titta på och det påminner ju väldigt mycket om brännboll (haha) så jag förstod faktiskt vad som hände. Dessutom är baseball spelare tio gånger mer intressanta att titta på än amerikanska fotbolls spelare..

George M. Steinbrenner som arenan är kallad efter (han ägde Yankees)

Stolt innehavare av min nya Yankee keps! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar