tisdag 22 mars 2011

San Diego!!!

Igår kom jag, Camille, Emilie och Carmen hem från en veckas Spring Break i fantastiska San Diego, Californien. Vi har haft en mycket bra vecka med många upplevelser. Då vädret var som svenskt vårväder blev det mycket turistande, och mindre strandhäng, men det gjorde inte så mycket med tanke på att vi annars befinner oss 24/7 i Floridas hetta.

San Diego är USAs 8:e största stad och ligger väldigt vackert precis vid Californias kust. Flygplatsen är bara ett stenkast bort så det är en väldigt speciell känsla när flygplanen seglar in precis ovanför huvudet på en. Vi bodde mitt i Downtown i kända Gaslampquarter och inom en 20 m radie hade vi restauranger, barer, klubbar, bio, shoppingcenter - allt! Det känns alltid så lyxigt att komma till en riktig storstad nu för tiden, där man inte behöver ha bil för att komma någonstans, en självklarhet hemma i Uppsala, men inte här i USA.

Under veckan hann vi bl a med ett besök till världsberömda San Diego Zoo (där det finns pandor!), Sea World där vi såg en helt fantastisk show med späckhuggare, och äventyr längs den vackra kusten såväl som i olika stadsdelar och gamla stan. San Diego är en riktigt trevlig stad och vi hade en väldigt bra Spring Break här!


De var SÅ söta :)
Bland det häftigaste jag sett i mitt liv! (Rädda Willy!!)
Camille och jag efter en heldag på Sea World
Mycket roligt St Patrick's Day firande!

Carmen, jag, Emilie och Camille
Otroligt vacker utsikt från La Jolla

Pasific Beach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar