fredag 11 mars 2011

SPRING BREAK kick-off!

Idag var första dagen på mitt efterlängtade Spring Break! Efter vårens hittills sju avklarade tentor väntar nu tio dagars fullständig ledighet - underbart!

Vi startade vårt lov med kvällens hockeymatch, Lightnings vs Senators (från Ottowa) som efter mycket spännande slutminuter tillsist blev 2-1 till canadensarna... Men det var en riktigt rolig kväll och vi hade köpt våra biljetter genom ett speciellt USF-paket, så vi fick både mat och biljett och keps och allt! Vi missade dock att bli bland de 250 st första som kom till arenan, för de fick nämligen en Viktor Hedman T-shirt som var signerad, vilket såklart var en stor besvikelse för det svenska hockeyfanet ifrån Uppsala. Men, när matchen var slut och några canadensare på raden bakom hade sett hur jag stått och skrikit och hoppat hela matchen, så knackade de mig på axeln och gav mig en sån där T-shirt. De tyckte nog att den där "svenskan" hade gjort sig förtjänt av en sån vilket gladde mig! :)

Dagens höjdpunk var nog dock när jag nu kom hem från matchen alldeles hes i rösten och Josie frågar mig "har ni hockey i Sverige?"...tystnad... HAHA, finns det något lag i NHL som inte har en svensk spelare med??

Imorgon fortsätter vi att sparka in Spring Break med tjejmiddag och bio och sen på måndag bär det av mot det verkliga äventyret; SAN DIEGO! Vi hörs igen om en vecka!

Hela gänget samlade!
GO Hedman!

1 kommentar: