onsdag 2 februari 2011

Äta, jobba, sova, dö

Det går lite segt med inläggen just nu, jag vet, men det är helt enkelt för att det inte har hänt så mycket spännande här i Tampa under veckan. Mina största bekymmer är att hinna ta mig ifrån golfbanan till nästa lektion på Campus samt att hinna göra allt skolarbete i tid.

Idag hade jag dessutom min första tenta för terminen, och tyvärr rullar dem nu in en efter en (och ibland två) i några veckor här framöver. Påväg hem från tentan lyssnade jag på min iPod och så dök en av Gessles gamla godingar upp. Det kändes ganska passande, men nu är det bara morgondagen kvar och sen tar jag helg och "går och fiskar".

Ingenting är som det ska,
likadant från dag till dag 
Allting följer samma mönster,
ser på stan ifrån mitt fönster
Människor på rad i kö
Äta, jobba, sova, dö
 Jag går och fiskar
Och tar en tyst minut
Åker ut, ut och fiskar
En chans att andas in,
andas ut
Nästa vecka blir det tenta i bl a miljörätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar