söndag 13 februari 2011

Middag á la Sverige

Ikväll har jag bjudit mina roommates och Camille på lite svensk tradition. På menyn stod Christines köttbullar med potatismos, gräddsås och lingonsylt. Och till efterrätt serverades det nybakta semlor! Det blev stor succé (trots att det faktiskt var andra gången i mitt liv som jag gjorde köttbullar förutom på hemkunskapen) och alla åt av hjärtans fröjd. Det är väldigt roligt med amerikaner för de är inte alls vana vid att folk faktiskt lagar mat från grunden av riktiga råvaror, så ikväll fick jag svara på frågor som "Oj, har du gjort potatismosen själv, typ skalat potatisen och allt?" och "Va, har du rullat varje köttbulle för hand?" och "Menar du att du har bakat bullarna och vispat grädden själv, inte spraygrädde?". Haha, de slutar aldrig att förvåna :)

Imorgon är det alla hjärtans dag, men vi har haft vårt firande ikväll med middag och Desperate Housewife istället, mycket bra avslutning på helgen!

Josie vägrade vara på bild för hon hade precis kommit ur duschen, men här är jag med mina roommates och köttbullarna! Haha
Camille redo att hugga in :)
Ibland finns det inget godare än svensk husmanskost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar