söndag 6 februari 2011

Svarta svanar, skottlossning och partaj

I fredags var jag, Emilie (en tjej från Canada), Camille och Vincent i Ybor och åt middag på en jättetrevlig kubansk restaurang med livemusik. Därefter gick vi på bio och såg den omtalade Black Swan. Den var bra, men jag verkar vara den enda som inte blev lika berörd av den som alla pratar om. Det var för mycket äckliga scener för min smak tror jag. Hur som helst, kul att ha sett den nu!

Sen igår kväll när jag höll på att göra mig i ordning för utgång när det helt plötsligt lät som ett skott avfyrades här utanför. Alla sprang ut på balkongerna för att kolla, men vi har ju poolvy, så man ser ju inte ens ut på parkeringen, så alla gick in igen... Det är ganska sjukt, för det är inte första gången det händer något konstigt och alla går ut på balkongerna och tittar på varandra och säger "hörde ni också?" och sen går man in igen och fortsätter som vanligt. Hur som helt, det här var verkligen en skottlossning och det lät så nära så jag och Rakel ringde efter Sheriffen (haha) som bor här och meddelade vad vi hört. Men där slutar historien. 

På kvällen gick vi alltså ut, på Jackson's på Harbour Island. Det är riktigt nice där faktiskt! Vi hade en riktigt kul kväll som slutade med pizza långt in på småtimmarna hos Emilie.

Genevieve, Emilie och jag på Jackson's

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar