torsdag 10 februari 2011

Tentaplugg

Den här veckan har bara handlat om tentaplugg. I måndags hade jag första tentan, den andra var i tisdags och så den tredje och sista (för den här veckan) hade jag idag.

Den sista tentan var i miljörätt och den var helt galen! Det var 70 multiple choice-frågor och alla frågor och svarsalternativ var LÅNGA luriga memoarer. Dessutom var det tre stora essay-frågor och för allt detta hade vi EN TIMME på oss!?! Det fanns inte en chans i världen att jag skulle hinna med att ens läsa och sen förstå alla frågor, plus att skriva svaren på analysen under den tiden. Amerikanerna var stressade till max, och jag insåg min begränsning och fick i slutet av tiden (som räknades ner på en stor skärm...) bara gissa på en mängd frågor som jag inte hann med att läsa. Den professorn har verkligen fruktansvärt dålig tidsuppfattning...

Vad som hänt mellan plugget är att i tisdags hade vi en tjejmiddag med alla utbytesstudent-tjejer på en av Campus restauranger. Det var trevligt att för en gång skull bara vara omringad av tjejer, vilket inte precis har hört till vanligheterna här annars!

Idag var jag också och åt middag med några från min tyskaklass. En av dem är en pensionerad militär som verkar ha all tid i världen. Han heter Dennis och är en "riktig amerikan" som har lovat att ta mig runt på diverse ställen som han tycker att jag bara måste se av Tampa innan jag åker hem. Första prio är självfallet McDill Air Force Base som ligger här i krokarna och är mycket känt. Vi får se när det ska bli av :)

Nu ska jag sätta mig i sängen och kolla på Forrest Gump (ja, jag vet, jag har inte sett den...och efter att ha ätit på Bubba Gump i NY och inte förstått något är jag ju tvungen) och njuta av att det är fredag och ledigt imorgon!


Bubba Gump i NY

1 kommentar:

  1. Jag tror jag får lov att införskaffa en Forrest Gump-tröja åt dig med!

    SvaraRadera