fredag 14 januari 2011

Första skolveckan avklarad!

Då var den här första och hektiska veckan i skolan avklarad. Vad jag har hunnit med är att få nån form av ordning på vilka kurser som våren ska bjuda på (har dock inte fått tag i kurslitteraturen än...och jag längtar ínte för den är hutlöst dyr!) samt en riktigt lyckad utgång igår på Acropolis med de nya utbytesstudenterna.

Vårens kurser var inte det lättaste att få ihop då alla pre law school kurser är väldigt populära och då utbytesstudenter har sista prioritet på kursvalen här... Jag har fått ihop tre juridik kurser som verkar lagom lovande och sen fick den slutliga nödlösningen för den fjärde kursen bli att återgå till gymnasiet och läsa en tyskakurs! Mina kurser heter; Law and Politics, Criminal Rights and Procedures och avslutningsvis (håll i dig Emma!) Environmental Law. Sen blir det German IV och så har jag avancerat till Golf II. Det kommer utan tvekan bli en späckad termin, och jag har en enorm summa med tentor framför mig, men jag har inte hunnit få panik över det än.

Istället har jag nu på inpuls (anbud-accept på 10 sekunder igår natt på Acrop, mycket olikt mig) beslutat mig för att följa med ett gäng av de nya australiensiska utbytesstudenterna till Miami i helgen eftersom vi har långhelg och är lediga även på måndag! Med alla dessa nya "mates" tvekar jag inte på att det kommer bli en fartfylld toppenhelg på South Beach :)

Camille, jag, Brooke och Tara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar